De mest stillede spørgsmål

Er der nogle krav til mig som rejsende forud for min rejse? 
Mange lande kræver lige nu en negativ COVID-19 test ved indrejse, ligesom de kræver, at man udfylder en indrejseformular inden afrejse. Disse regler opdateres dog løbende og nogle krav kan falde bort med tiden. Derfor giver vi dig besked ca. en uge før afrejse, så vi er sikre på, at du modtager de nyeste informationer og krav, der gælder for din rejse. Du kan også holde dig opdateret på vores hjemmeside under "indrejsekrav til din rejse".

 

Kan jeg rejse, hvis jeg ikke når at blive vaccineret? 
Ja, det kan du. Nogle lande vil kræve en negativ COVID-19 test, før man får lov at rejse ind i landet, men der er ikke pt. krav om vaccination på vores charterrejsemål. 

 

Hvad sker der, hvis jeg bliver testet positiv kort inden afrejse og dermed ikke kan rejse?
Her skal du gøre brug af din afbestillingsforsikring. Du kan tegne en hos os via Gouda samtidig med din bestilling, som dækker dig - også i tilfælde af en positiv COVID-19 test inden afrejse. Tjek altid om din egen forsikring dækker, hvis du ikke tegner en gennem os – det er nemlig forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab, hvad de dækker. 

 

Hvad sker der, hvis Udenrigsministeriet farver mit rejsemål orange til min afrejsedato?
Fra den 26. juni 2021 bortfalder restriktionerne omkring farverne, når man rejser indenfor EU, og man kan frit rejse med et EU-coronapas – altså enten med vaccination, antistoffer eller en frisk negativ coronatest. Vi følger selvfølgelig altid Udenrigsministeriets Rejsevejledning, og hvis de ved afrejse, inden den 26. juni, fraråder din rejse, sender vi dig naturligvis ikke afsted. Vi kontakter dig naturligvis, hvis din rejse ikke kan gennemføres, og her kan vi så forsøge at finde en anden rejse til dig, eller du kan få rejsen refunderet.

 

Kan jeg risikere, at jeg skal i karantæne på min ferie eller efter min ferie? 

Nej, vi sender dig ikke afsted, hvis der er krav om karantæne ved ankomst til rejsemålet eller efter hjemkomst. Dog kan der være nogle krav, man som gæst skal opfylde, for at undgå karantæne. Dette skal man selv kunne opfylde.

Skulle man være så uheldig at få konstateret COVID-19 på ferien, skal man i karantæne på rejsemålet. Her er det ens egen rejseforsikring, man skal kontakte. Bravo Tours er ikke ansvarlig for karantæneopholdet, men hjælper naturligvis gerne med at finde ud af alle regler på rejsemålet.

 

Kan der være restriktioner på mit rejsemål? 
Ligesom herhjemme kan der både komme nye restriktioner fra dag til dag, såvel som andre kan blive fjernet. Det gælder både brug af mundbind, coronapas, forsamlingsforbud mm.
Lige nu kan du følge med på denne hjemmeside, hvor de løbende opdaterer evt. restriktioner: https://www.hejkanariskeoer.com/coronavirus/
Vores rejseledere informerer dig naturligvis også ved ankomst, hvis der er noget, du skal være ekstra opmærksom på.

Alle rejsemål
Rundrejser
Safari
Golf
Flybillet

Del denne side via E-mail