Peder Hornshøj 50 år

26.04.2011

Administrerende direktør i Bravo Tours, Peder Hornshøj, Spinkebjerg 60, Herning, fylder lørdag, den 30. april, 50 år.

Peder Hornshøj er bankuddannet, men har arbejdet i rejsebranchen i 26 år. Ud over at lede Danmarks tredjestørste rejsebureau er han formand for brancheorganisationen Rejsearrangører i Danmark.

Peder Hornshøj er født i Feldborg, men flyttede som barn til Hammerum. Her tog han realeksamen, og efter handelsskolen blev han elev i Midtbank.

I 1985 skiftede Peder Hornshøj branche, da han blev ansat i det daværende Falke Rejser, hvor han efter kort tid fik til opgave at etablere en afdeling i København. Falke Rejser blev efter et par fusioner til en del af Star Tour, hvor Peder Hornshøj som salgschef bl.a. havde ansvaret for salget i afdelingerne uden for København.

Efter at have oparbejdet stor brancheerfaring etablerede Peder Hornshøj i 1998 sammen med en kompagnon Bravo Tours med det formål at drive et lille rejsebureau med charterbranchens gamle dyder - bl.a. højt serviceniveau og danske rejseledere.

Konceptet viste sig at være en stor succes, så Bravo Tours voksede år for år - fra 12.000 gæster i 1999 til 150.000 i 2010.

Bravo Tours er nu Danmarks tredjestørste rejsearrangør og en del af et større internationalt samarbejde. Peder Hornshøj er fortsat administrerende direktør, og det er først og fremmest hans fortjeneste, at Bravo Tours fortsat ekspanderer og har taget større og større andele af markedet.

I seneste regnskabsår omsatte Bravo Tours for 761 millioner kroner, og firmaet er vokset til at have 40 forskellige rejsemål og 200 ansatte i Danmark og i udlandet.

Ud over rejsebranchen har Peder Hornshøj erhvervsmæssige interesser som investor bl.a. i et ventureselskab, i en restaurationskoncern og i diverse projekter i udlandet.

Peder Hornshøj er gift med Hanne, og parret har to sønner på 16 og 14 år. Familiens store fælles interesser er golf – og naturligvis rejser.

Den runde fødselsdag markeres med en reception i MCH Herning Kongrescenter fredag, den 29. april, kl. 13-17.

Vil du kontaktes?
Vi kontakter dig telefonisk, så snart vi har mulighed for det, indenfor vores åbningstider
Navn :
Telefonnummer :
Evt. bemærkning :
Telefon:
Salg 70 10 10 77
BravoTours Herning
Herning

Dalgas Plads 16
7400 Herning

BravoTours København
København

Farvergade 4

Aalborg

Vesterbro 30
9000 Aalborg

Lukket
Vælg venligst land og destination.
Live-Chat status:

(Åbner i et nyt vindue)